-

Handtextat av Lyckliga L8...

...för hand, efter hand & på fri hand

Så här handlar du hos LYCKLIGA L8 samt information om eventuella reklamationer och returer.


Vänligen observera att vi inte för något lager på våra produkter, utan allt görs för hand, efter hand och på fri hand allt eftersom beställningarna kommer in.

 Men det är ju bara extra charmigt när var sak är unik  och inget blir det andra likt...:) Tänk på att vara ute i god tid med din specialbeställning, då vi periodvis har massor att göra både till vår fysiska butik, våra återförsäljare & kunderna i E-butiken mm



Priser 
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar 25 % moms.

Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden blir.

Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din Lyckliga L8 beställning.


FRAKTKOSTNADER OCH LEVERANSÄTT

Vi skickar vanligtvis endast inom Sverige, men vid speciella önskemål är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail.

För beställningar upp till ett varuvärde av 79 kr är fraktkostnaden 29 kr. (gäller inom Sverige)

För beställningar över ett varuvärde på 79 kr är fraktkostnaden 59 kr (gäller inom Sverige)



Standard frakt DHL Servicepoint 59 kr:
Vi tillämpar enhetsfrakt i webbutiken för alla beställningar som överstiger ett varuvärde på 79 kr och skickas i regel med DHL servicepoint. När din beställning är klar för leverans, så får du en leveransbekräftelse i mailen du uppgett och 1-3 dagar senare beroende på hur långt upp i landet du bor är paketet framme på ditt geografiskt närmsta utlämningsställe. Har du speciella önskemål om annat utlämningsställe så går det bra att skriva det som meddelande. När din beställning är skickad kan vi inte byta utlämningsställe.
Här kan du se vilket som är ditt närmsta utlämningsställe

Frakt Postens Varubrev 29 kr:
Om du enbart beställer mindre enstaka LyckligaL8 produkter som understiger ett varuvärde på 79 kr så är frakten 29 kr. 

Dessa produkter skickas med Postens varubrev och är framme hos dig dagen efter vi skickat det.

Hämta i butik 0 kr:
Om du väljer detta alternativet är du välkommen att hämta upp din beställning i butiken Köpmanshuset på Höörs Järnvägstation. Skickar du någon annan i ditt ställe, så ber vi dig att kontakta oss innan.
.

Din beställning skickas som A-brev, Postpaket eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.

LyckligaL8 förbehåller sig rätten att ändra fraktalternativet DHL servicepoint 1-3 dagar till annan transportör.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser.


Leveranstider inom Sverige

Vår ambition är att kunna skicka ut  Lyckliga L8 produkten inom 2-5 dagar. 

Eftersom varje produkt är unik och textas efter hand som beställningarna ramlar in, kan längre leveranstider förekomma under perioder då Lotta har mycket att göra på grund av stor efterfrågan.T.ex. behöver text på glas, porslin & kakel både härdas och brännas i totalt 6 timmar.

Vi försöker "samla ihop" så många beställningar som möjligt till varje bränning.

Vi kan vid "akuta fall" göra expressleveranser. Vid sådana tillfälle, ring eller maila oss, så försöker vi lösa detta på allra bästa sätt.

Varmt välkommen med din beställning.


Betalningsalternativ
Du kan betala dina varor på följande sätt:

1) Med överföring eller betalkort via PayPal

För en enkel och säker betalning använder vi PayPal. PayPal är en välkänd betalningslösning på internet som används av miljoner användare världen över.

Har du inget PayPal konto så kan du gratis och enkelt skapa detta via www.paypal.se 

Även om du inte har ett PayPal konto sedan tidigare kan du enkelt och snabbt göra kortbetalningen via PayPal, som samarbetar med VISA och MASTERCARD. (du behöver alltså inget PayPal konto för att betala med kort i vår e-butik)

Läs mer om PayPal här: www.paypal.se


2) Förskottsbetalning till bankgiro

Förskottsbetalning till bankgiro finns inte som betalningsalternativ i e-butiken och är främst tänkt att användas för beställningar via telefon eller mail. 
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du namn och eventuellt ordernummer. Efter att du har betalt in till vårt bankgiro tar det 2-3 bankdagar för oss att bekräfta inbetalningen.

Vårt bankgironummer är xxx-xxxx


Ångerrätt

Du har som privatkonsument, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera beställda original-förpackade felfria varor, utan att ange någon anledning. Varan får ej vara använd, men förpackningen får ha öppnats varsamt.

För att som privatkonsument använda ångerrätten skall man kontakta säljaren så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. 

Kontakta oss på mail: LyckligaL8@yahoo.se och berätta att du vill ångra ditt köp. Ange namn, adress och ordernummer samt konto som du vill ha pengarna tillbaka på.  Återbetalning för varan minus ursprungsfrakten sker så fort vi har fått tillbaka varan och returen är godkänd. Du bekostar själv returfrakten och tänk på att du som kund ansvarar för att varorna kommer tillbaka till Lyckliga L8 i helt skick.

Observera att ångerrätten inte kan gälla för specialbeställda Lyckliga L8 produkter som görs enligt era egna beskrivningar & önskemål. 


Returer skickas till:

Köpmanshuset i Höör AB
Järnvägsgatan 1
243 30 Höör


Produktreklamation

Vi synar alla produkter innan de packas, men ibland kan det så klart missas något eller så kanske har tryckfelsnisse varit framme. Skulle det vara något fel på din Lyckliga L8 produkt, som inte har skett i transporten, så byter vi självklart ut den åt dig, eller så får du pengarna tillbaka.

Vänligen kontakta oss på mail:  LyckligaL8@yahoo.se med bilder på produkten och beskriv vad som är fel. Ange också namn, adress och ordernummer samt eventuellt konto som du vill ha pengarna tillbaka på. Efter bedömning och godkännande av reklamationen,  skickar vi kostnadsfritt en ny produkt till dig.


Transportskade varor

Om dina varor har blivit skadade i transporten och/eller paketet är skadat på utsidan så kontaktar du antingen Posten eller DHL direkt för att reklamera, beroende på vem vi har skickat dina varor med. Tänk på att spara emballaget tills skadan är utredd och att dokumentera med bilder både den skadade varan och emballaget med tillhörande stötskydd. 

Skicka gärna ett mail till oss också så vi vet att det har hänt något med dina varor under transporten.


AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 350 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.


FÖRETAGSINFORMATION

Postadress: Järnvägsgatan 1, 243 30 Höör
Leveransadress: Järnvägsgatan 1, 243 30 Höör

Bankgiro: 423 - 9463

Org.nr: 556766-0880
Momsreg.nr: SE

Kontakt: Lotta Svensson
Telefon: 0413-238 91

E-post: LyckligaL8@yahoo.se


ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER 
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Lyckliga L8 levererar gärna sina handtextade produkter till privatpersoner, skolor, företag, organisationer, församlingar, föreningar, återförsäljare och alla andra intresserade, på den svenska marknaden.


Kunder under 18 år är givetvis välkomna med sina beställningar, men då med förmyndarens tillstånd.


KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.


FORCE MAJEUR
Händelse utanför FÖRETAGETS kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att FÖRETAGET befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

ÖVRIGT
Lyckliga L8 förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har FÖRETAGET rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i priser och varubeskrivningar.

 

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Lyckliga L8 använder cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Lyckliga L8 krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.